Головна / Розмова з зірками / Світове ім’я: Ян Маклайн – фотограф, який бачить те, що інший не зуміє

Світове ім’я: Ян Маклайн – фотограф, який бачить те, що інший не зуміє

unnamed (4)Ми співпрацюємо з великою кількістю фотографів, знаємо всі їхні професійні навики, всі вони найкращі. Але про цього фотографа, я захотіла вам написати. Це фотохудожник, який заслуговує уваги. За досить короткий проміжок часу, він зумів вийти на світовий рівень, звісно, дякуючи власному таланту. Його роботи прикрашають обкладинки світових глянцевих журналів, до нього на майстер-класи ладні їхати з іншого кінця світу, сором’язливі дівчата забувають про страх перед об’єктивом і демонструють своє тіло. Після 4-х років творчості його ім’я стало брендом – став лауреатом премії «Кращий фотограф в жанрі ню» в Росії, а також в різний час входив у ТОП – кращих фотографів Європи та світу. Двадцять років проживши в Росії, Ян вирішив повернутися, йому важко було витримати інформаційну війну проти України, адже Маклайн один з найщиріших патріотів своєї Батьківщини. Талант бачити в об’єктиві те, що інший не побачить, відчувати кожну мить і передати у фото – це унікальне вміння Яна Маклайна!

- Ян, розкажіть з самого початку, як ви взяли в руки об’єктив…

- Фотографією я захопився досить пізно – в 40 років. До цього мав звичайний фотоапарат, яким знімав свої подорожі. Це були різноманітні сюжети – пейзажі міст і жанрові фото. Так продовжувалося декілька років, поки одного разу друзі не заставили мене показати свої фото професіоналу. Тому що вони вважали ці роботи великими. В одному із фото – журналів я знайшов інформацію про конкурс і відправив цілий ряд своїх робіт. І якимсь чудом став переможцем, отримав багато подарунків, а також закази на зйомки соціальних репортажів. Приблизно в цей час, я ознайомився в інтернеті з різними жанрами фото і почав висвітлювати свої роботи, багатьох вони вразили. Згодом почав знімати своїх знайомих і робив порт фоліо моделям для одного модельного агентства. Купив два джерела студійного світла і вдома, в пустій квартирі почав експериментувати. Деякі з цих фото опублікував на сайтах і через рік прийшло визнання. Родзинкою моїх робіт були портретні фото і в жанрі ню.

- Що надихає фотографа на творчість?

- На творчість надихає багато чого, по-перше закоханість у фото, завдяки чому виникають ідеї.

- Чи обов’язково для професійного фото професійна модель?

- Для фотографії професіоналізм моделі не має значення.

- З ким легше працювати – з навченими моделями чи зі звичайними дівчатами?

- Мені легше працювати з непрофесійними моделями-вони більш правдиві і слухняні, з них можна ліпити все, що хочеться. Багато професійних моделей ведуть себе занадто завчено і позують стандартно. Але це стосується не всіх. Деякі дуже творчо підходять до зйомки.

- Що намагається фотограф передати через об’єктив? Яка його мета?

- Так як я фотограф, який знімає оголених моделей (в більшості випадків), то ширший акцент даю на їх природну красу, еротичність і привабливість. Хоча дуже часто в beauty і fashion – зйомках завдання в іншому, тобто тут важливішу роль відіграють креативність та оригінальність подачі матеріалу або продукту.

- Як ми вже згадували вище, у вашому порт фоліо переважають фото з жанру ню, деякі дуже відкриті, деякі з легенькою еротикою. Чи важко працювати в такому напрямку, тобто як «змусити» дівчину правильно позувати?

- Проблем з позуванням в принципі немає. Всі сюжети і пози я придумую і ставлю сам. Найголовніше, щоб модель емоційно і з душею мені підіграла, і все. Також, немає суттєвої різниці між звичайними зйомками і ню. В останньому головне – це довіра фотографу і психологічний контакт.

- Як реагує дружина на такі відкриті фото сесії ? 

- Моїм рідним подобаються мої роботи і всебічно мене підтримують.

- На майстер-клас Яна Маклайна з’їжджаються фотографи з різних куточків світу, при тому, що ціна за таке навчання чимала. Розкажіть про свої майстер класи, де вони проводяться, чого навчаються фотографи (теорії чи практики)….

- Останні три роки я зайнявся фото-турами в найкрасивіші місця світу для фотографів – початківців. Це подорож для близького знайомства з фотографією, практичні щоденні заняття на пленері за участю моделей під моїм керівництвом. Щодо теорії, тут ми щовечора аналізуємо відзнятий матеріал, критикуємо і даємо один одному поради. Це дає фотографам нові знання та навички, які вони згодом застосують вже самостійно на індивідуальних зйомках. Крім цього поповнюють своє портфоліо гарними роботами. В інші пори року-осінь і зиму, я проводжу майстер-класи по портретній зйомці і ню в приміщенні, студії або з індивідуальним інтер’єром. Це теоретичні та практичні заняття, експрес-курс де я намагаюся коротко і зрозуміло донести свої знання слухачам.

- Ви відомі своїми роботами зі світовими глянцями, рекламними продуктами провідних компаній, вас знають світові зірки, розкажіть саме про той крок, який став вирішальним для таких серйозних зйомок.

- Будь-який фотограф, який намагається створювати цікаві роботи і, які відповідають техніці та володіють власним стилем – рано чи пізно стають відомими. Так сталося і зі мною. Мої фото почали копіювати на різні міжнародні ресурси, прийшла популярність і як наслідок співпраця зі світовими глянцями і компаніями. Головне тут не захворіти «зірковою хворобою», не втратити авторитет серед своїх шанувальників та не розчарувати їх.

- Зараз ви повернулися в рідні краї. І тільки недавно Тернопіль особисто ознайомився з роботами Яна Маклайна, що змусило вас повернутися?

- Так, справді, весною 2014 року я вирішив повернутися в рідні краї. У Москві прожив близько 20 – ти років. Але я залишився громадянином України і патріотом своєї Батьківщини. Після тих трагічних подій, мені морально було дуже важко залишатися в Росії і слухати ту брехню, яку передавали щоденно по телебаченню.

- Сьогодні, дуже багато фотографів аматорів, що порадите ви першочергово для них, для їх ширшого і професійнішого розвитку?

- Сьогодні справді дуже багато фотографів, частину з яких можна сміливо назвати «кнопконажимачами». А тим, хто хоче стати фотохудожником, а не ремісником, можу порадити відноситися до зйомок з фантазією, продумувати та аналізувати кадр ще до його старту, розвиватися і черпати щось нове від тих, хто чогось досяг і чия творчість близька до серця. Не женіться за дорогими камерами і об’єктивами. Ваше креативне індивідуальне бачення важливіше технічно-досконалого кадру, але при тому – порожнього.

До речі, наступні обкладинки журналу CITY LIFE будуть зняті Яном Маклайном, ми раді співпраці з таким талановитим відомим фотохудожником.

Мар’яна Балабан

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top