Головна / TOP / Коли на майданах будують барикади, – завдання вчителів зростити у юних серцях зернята гармонії, любові і добра

Коли на майданах будують барикади, – завдання вчителів зростити у юних серцях зернята гармонії, любові і добра

374483_234587023390102_418619444_n
Сьогодні ми зустрілись в складний для нашої країни час: на майданах зводять барикади, приймаються складні політичні рішення, українці шукають нову дорогу у майбутнє. Та не менш актуальним питанням сьогодні є виховання майбутнього покоління. А у вас – викладачів музичної школи – завдання зростити у маленьких серцях зерна гармонії, любові і добра. Книжечки, які ви видали, мабуть, і створені допомогти у цьому.

- Саме таке завдання ставить перед собою кожен хто працює на педагогічній ниві,- продовжує розмову викладач Тернопільської музичної школи №1 Плахцінська Наталя Володимирівна, яка не перший рік навчає юні тернопільські таланти скрипковому мистецтву. Нещодавно вийшов у друк її навчальний посібник ”Музична абетка для маленьких скрипалів”, до якого увійшло понад 100 власних віршів, що розраховані на аудиторію дітей віком 5-8 років. Приємно, що нарешті кожен маленький скрипаль може мати яскравий, цікавий навчальний посібник. Я впевнена, що більшість людей навіть не знають,що учні-скрипалі не мають можливості купити посібники для навчання. Після розвалу СРСР їх перестали випускати,тому учні роблять ксерокси старих видань.

– Розкажіть що стало поштовхом для написання «Музичної абетки» та що нового, особливого у цьому посібнику.
- Книгу я писала для своєї доньки Софійки, – розповідає пані Наталя. Вчитися грати на скрипці вона почала у віці п’яти років. Коли донька починала грати, то запитувала чому ноти для скрипки такі не цікаві, адже увесь матеріал у збірниках подається без ілюстрацій. Щоб її зацікавити, я почала писати власні вправи з віршами та наклеювати їх у абетки. Так на протязі пів року назбиралось понад сто власних віршів, що і стало поштовхом для укладення збірника.
Кожна вправа у «Музичній абетці» подається з віршованим текстом та ілюстраціями, що сприймається дитиною як цікава п’єса та невеличка музична історія. Цікаві музичні супроводи та яскраві ілюстрації допомагають комплексно відтворити музичний образ. Такий метод подачі навчального матеріалу можна відзначити психотерапевтичною спрямованістю, що допомагає вільному та творчому розвитку особистості дитини.

- Як сприйняли колеги вашу нову розробку?
- У грудні 2011 року нам запропонували взяти участь в обласній методичній конференції, на якій вперше прозвучали близько 20 номерів з «Музичної абетки». Завдячуючи схвальним відгукам колег-скрипалів та рецензентів збірник було подано до друку у видавництво «Богдан». А в липні 2013 року збірник “Музична абетка для маленьких скрипалів” затверджений Міністерством культури України, зокрема Державним методичним центром навчальних закладів культури та мистецтв України, як навчальний посібник та клавір для музичних шкіл та шкіл мистецтв. Вже на початку січня 2014 року посібник поповнив у книгарні нашого міста.

”Музична абетка для маленьких скрипалів” видана українською мовою, що є дуже актуальним у нашому регіоні. Як я вже говорила, практично усі попередні посібники видавались російською мовою, що ускладнювало засвоювання матеріалу. Зауважу, що видання користується популярністю і у інших містах. Викладачі з Рівного, Івано-Франківська, Золочева уже замовили посібники, – доповнює пані Наталя.

До слова, у Тернопільській музичній школі №1 відділ струнно-смичкових інструментів відвідує близько ста учнів. У Тернополі загалом – близько трьохсот.

- Учням подобається віршований стиль матеріалу, – каже Наталя Володимирівна. Така проста форма значно полегшує запам’ятовувати терміни та теоретичний матеріал, що дає можливість ускладнювати програму, адже з кожним поколінням діти прогресують у розвитку. Наприклад, вивчити побудову скрипки та смичка допоможе такий вірш:

Я будову скрипки знаю.
Це голівка, шийка, гриф.
Струни всі – кілки тримають,
Звук із ефів вилітає.
Є дві деки: верхня, нижня
А між ними обичайка
Ще підгрифник, підборідник,
Навіть ґудзик і підставка.
А смичок? Легка наука:
Є тростинка з фернамбука,
На колодку кріплять волос
І закручують гвинтом.
Мабуть, хочеш ти спитати:
- Як же звук видобувати
Волос на струну лягає
Аж тоді струна співає.
- Музика завжди супроводжує людину в її житті, особливо в нинішній час. Вона володіє надзвичайною могутньою силою, яка промовляє до нашого серця. Музика торкається практично усіх людських почуттів. Своїм впливом збуджує, заспокоює, надихає та підносить, викликає сльози та захват. Вона здуває з душі щоденний пил. Бажаю всім слухати добру, якісну музику, яка би очищала ваші душі, – побажала пані Наталя.

Оксана Ратушняк

На Валовій

DSC02555

DSC02558

Ілюстрації випускниці ТДПУ ім. В.Гнатюка Юлії Осецької

 

DSC02560

DSC02585

Наталя Володимирівна разом з ученицями Юлею та Веронікою

75913_234587453390059_2064171818_n

Майбутні таланти

DSC02568

 

374483_234587023390102_418619444_n

Учні класу Плахцінської Н.В.

1535427_234587593390045_67282412_n

Софійка приймала участь у IV Відкритому конкурсі юних виконавців у місті Івано-Франківськ, де здобула першу премію

1560730_234587713390033_1915358708_n

На конкурсі «Бурштинові нотки», що проходив у місті Рівне, Софійка здобула другу премію

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top