Головна / Арт-події / Частині тернопільських перевізників заборонять брати участь у конкурсі

Частині тернопільських перевізників заборонять брати участь у конкурсі

avtobus123Тернопільських перевізників, як і всіх українських, чекають серйозні зміни у правилах конкурсу та вимогах щодо перевезення пасажирів. Для цього є аж дві підстави. Перша – можливе підписання асоціації з ЄС. Друга – введення у 2014 році програми перепідготовки та навчання водіїв. За попередньою інформацією, перевізникам заборонять виставляти на конкурс переобладнані з вантажних на пасажирські транспортні засоби, посиляться вимоги до кваліфікаційного рівня водіїв тощо. Усі ці кроки, на думку авторів проекту, дозволять попередити виникнення аварійних ситуацій за участю транспорту, який здійснює ліцензійні пасажирські перевезення.

За дотриманням правил експлуатації транспорту, який на ліцензійній основі здійснює пасажирські перевезення, а також за режимом роботи та відпочинку водіїв в області слідкує управління Укртрансінспекції в Тернопільській області. До ліцензійного транспорту належать автобуси, таксі та транспорт, який здійснює вантажні перевезення. Протягом року в Україні в частині ліцензійного транспорту спостерігається зниження аварійності майже на 30%. У той же час кількість травмованих та загиблих залишається на тому ж рівні, що й минулого року. У Тернопільській області попри зниження кількості ДТП за участю ліцензійного транспорту кількість загиблих зросла. Торік за аналогічний період в області було двоє загиблих, цього року – сім. Ці смерті спричинили три аварії. Якщо проаналізувати причини аварій, то всі вони виникли в результаті порушень правил дорожнього руху. І тільки 2% – через технічну несправність транспортного засобу.

- З метою підготовки транспорту до роботи у зимовий період в області здійснюються заходи «Перевізник-зима 2013», – розповідає заступник начальника Укртрансінспекції в Тернопільській області Ігор Табака. – Працівники нашого управління спільно з Державтоінспекцією проводять рейди, створено мобільні групи, відбуваються зустрічі з перевізниками і здійснюється контроль за роботою транспорту безпосередньо на маршруті. Власники автотранспортних підприємств проводять інструктажі, адже настає найгірший період – перехід з сухого асфальту до мокрого, а потім – до обледеніння. Змінюється стиль їзди водіїв, дистанція між транспортними засобами. У зимовий період водій повинен тримати на контролі колову ситуацію. У місті інтенсивний режим руху, водії перебувають у постійній напрузі, їх реакція в другій половині дня стає повільнішою. Щоб водій міг адекватно реагувати на дорожню обстановку, графік його роботи має відповідати вимогам. Робочий тиждень повинен становити 40 годин. Ні для кого не є секретом, що власники міських маршрутів дозволяють працювати водіям через день. Такий режим зручний для всіх: день працюєш, день відпочиваєш. У документах це, звичайно, не відображено.
Практика минулої зими показала, що через дорожні несприятливі погодні умови транспорт не завжди доїжджає до місця призначення. Зараз інспекція зобов’язала власників автобусів, які обслуговують населення, обладнати транспортні засоби відповідними шинами, ланцюгами проти ковзання, у водія має бути лопата, ліхтарик, батарейки. Бак повинен містити запас пального для того, щоб у випадку необхідності обігрівати салон тощо.

За словами Ігоря Табаки, у випадку підписання Україною асоціації з ЄС для українських водіїв вступлять в дію нові європейські вимоги та правила. Крім того, з 2014 року в Україні вводиться програма перевірки, перепідготовки та навчання водіїв. Тобто професійні водії кожних п’ять років підтверджуватимуть свою кваліфікацію. Поступово будуть вводитися обмеження до транспортних засобів.

- У нас багато бусів переобладнаних з вантажних на пасажирські. На сьогодні автобуси, які були переобладнані, до конкурсів на перевезення пасажирів не допускаються. Також враховуватиметься вік транспортних засобів. Автобуси, які здійснюватимуть обласні та міжміські перевезення, будуть обладнані пасками безпеки, – каже Ігор Табака.

У документі також містяться вимоги щодо використання шин у зимовий період і в разі виконання рейсів по гірських дорогах або дорогах з постійним утворенням ожеледиці.

Передбачено, що пристрої обмеження швидкості повинні бути у вантажних автомобілях, автобусах (з датою першої реєстрації в Україні після 1 січня 2008 року) і автобусах спеціалізованого призначення – для перевезення школярів. Завдяки цим пристроям максимальна швидкість вантажних автомобілів не повинна перевищувати 90 км/год, автобусів – 100 км/год, а автобусів для перевезення школярів – 70 км/год. Обмежувачі не обов’язкові в комунальному транспорті, в автобусах з конструкційною максимальною швидкістю менше 100 км/год і вантажівках з максимальною швидкістю менше 90 км/год.

Заплановано й обов’язкове впровадження тахографів – пристроїв для контролю і реєстрації швидкості руху, пробігу автомобіля, періодів праці та відпочинку екіпажу. Такі пристрої мають бути у перевізників, що працюють на нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських маршрутах, а також на регулярних пасажирських міжміських автобусних маршрутах протяжністю 50 км і більше. Вантажівки повинні мати тахографи у разі перевезення небезпечних вантажів, а також вантажів повною масою від 3 т.

Специфіка аварійності пасажирського транспорту в тому, що при незначних порушеннях ймовірне травмування великої кількості людей, саме тому цій сфері приділено значну увагу. А тим часом перевізникам варто запастися терпінням, адже наступний рік готує для них чимало несподіванок.

Зоряна Гарасимів

Джерело: “Номер один”

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top