Головна / TOP / Нові умови вступу до “вишів”

Нові умови вступу до “вишів”

khjfМіністерство освіти і науки опублікувало оновлений проект Умов прийому до вищих навчальних закладів у 2014 році, про це повідомляють Коментарі.
У документі було перероблено частину положень, змінено – найчастіше у бік спрощення – визначення термінів. Так, помітного скорочення зазнало визначення ваучера (документа, встановленого Законом “Про зайнятість населення”, що дає право на перепідготовку або підготовку на наступному освітньому рівні), про який в Умовах прийому нинішнього навчального року не згадувалося взагалі. Частково скорочено визначення вступного іспиту, зникла згадка дослідницького університету, зате з’явилося визначення співбесіди. У низці положень було нівельовано вплив правил прийому навчального закладу і, таким чином, посилено дію міністерських Умов.

Згідно з оновленим документом, рішення приймальних комісій має бути оприлюднено на інформаційних стендах та офіційних веб-сайтах ВНЗ “як правило, у день прийняття, але не пізніше наступного дня після прийняття”. З’явилася норма про те, що підготовка спеціалістів медичного та ветеринарно-медичного спрямування може здійснюватися на основі повної загальної середньої освіти.
Терміни підготовки правил прийому до вишів збільшено: якщо раніше навчальний заклад мав затвердити їх до 15 листопада 2013 року, то тепер – до 25 числа. Також змінено терміни визнання в Україні іноземних документів про освіту, цього разу в бік скорочення: якщо раніше на нострифікацію відводився рік, то тепер – від 1 до 4 місяців.
В документі посилено позиції Єдиної державної електронної бази з питань освіти. Як і раніше, у ній, поряд з іншими даними, має реєструватися заява абітурієнта, причому за його ж присутності. Але тепер виш може цю заяву скасувати – за рішенням приймальної комісії до формування списків рекомендованих до зарахування та за умови допущення технічної помилки, допущеної під час внесення даних у Базу, що має бути підтверджено відповідним актом. При цьому скасована заява вважається неподаною, а факт подання анулюється.
З нових умов зник пункт про те, що електронні заяви, що надійшли до вишу, обробляються приймальною комісією не пізніше наступного дня. Зате з’явилося положення про те, що достовірність поданих вступником даних перевіряється все у тій же Єдиній базі. Окрім того, додано положення про те, що приймальна комісія розглядає заяви та документи вступників, а також приймає рішення про допуск до конкурсного відбору протягом трьох днів після реєстрації. Інформування має здійснюватися на інформаційних стендах та веб-сайтах навчальних закладів.
З нинішніх правил формування та оприлюднення рейтингових списків виключено положення про необхідність оприлюднення повного списку вступників на веб-сайті ВНЗ – тепер ця інформація гарантована тільки на інформаційних стендах.
І найголовніше – доля інформаційної системи “Конкурс”. Про неї в Умовах прийому згадок як не було, так і немає. Однак п. 23.6, що регламентує питання інформування громадськості про подання заяв на вступ, дещо змінився. Якщо раніше там йшлося, що інформування здійснюється згідно з даними ЄДБЗО, то тепер стверджується, що цей процес буде здійснюватись “інформаційними системами на основі даних, внесених приймальними комісіями до ЄДБЗО”.
При цьому у документі є приписка-повідомлення міністерства про те, що “висвітлення конкурсної ситуації може здійснювати організація або установа, яка має відповідний інформаційний ресурс і уклала договір з ДП “Інфоресурс”.

Джерело: Gazeta.ua

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.Обов'язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top